Molly

Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Agility yesssss!

Av Molly - 22 april 2010 10:35

Äntligen har jag fått prova agility. I måndags gick vi första lektionen.  


Vi fick prova på flera olika typer av hinder. Första hindret var en vanlig tunnel, men det var inte svårt, det började ju jag med redan när jag var några veckor gammal. För att göra husse glad sprang jag i alla fall några gånger genom tunneln, men sista gången avslutade jag med A hindret för att skoja till det lite.

Nu var det dags att hoppa över hinder, först ett och sedan två, det blir säkert bra men dom får allt höja den där pinnen så det blir lite svårt..... Instruktören flyttade tunneln så den låg före hoppen, det var lite knivigt men efter några försök så sprang jag först genom tunneln och sedan två hopp därefter åt andra hållet.

Nästa hinder var konstigt som en vanlig tunnel i ena ändan men resten hade säckat ihop, redan på första försöket var jag snabbare än husse vilket instruktören uppmärksammade... Avslutningen ser Ni på bilden ovan det var ett däck som man skulle hoppa igenom, och som Ni ser verkar det som jag aldrig gjort annat än hoppat genom däck. Igår var vi och tränade ihop med Tussie och hennes matte och det var minst sagt kul ända tills det började snöa och hagla, men det blev i alla fall drygt en timmes träning.


Idag börjar vi en fortsättningskurs i lydnad, som om det skulle behövas jag som lyder minsta vink av husse.... Ja husse påstår att det inte stämmer men det får stå för husse. Vi hörs och syns förhoppningsvis lite mer regelbundet.


Hälsningar Molly & Ola

 
 
Coolmix Kennel

Coolmix Kennel

22 april 2010 16:49

Vad glad jag blir att du & Molly tycker det är roligt med Agility. Vilken fin bild.
Skoj att ni hittat träningskompis också, det är både lättare & roligare när man är två.
Kram från alla oss

http://www.coolmixkennel.se

 
Ingen bild

Katja/hampemx.se

13 maj 2010 15:30

Ser fart fullt och kul ut :)
Trevlig blogg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly - 4 augusti 2011 20:25


Inte fasen trodde jag att dom hade övervakningskameror i min affär.   Nu burar dom säkert in mej, å jag som skulle på valpträff på söndag. Gissa om husse blir sur, men jag är helt säker på att han löser ut mej!   Pussar Molly ...

Av Molly - 1 juli 2011 22:46

Nu är det fullt upp, husse har sagt att jag är auktoriserad vakthund vid Uddevalla Grand  Prix of Sweden. Tävlingen ingår i VM och är den enda i norden, med cirka 25 000 besökare är det ganska många att hålla reda på..... puh Jag glömde visst säga at...

Av Molly - 25 juni 2011 17:58

Han ser ut som en karl, Med en kropp som en karl   Och han kysser som en karl ska. Måhända är han lite större än mej typ +55kg, och jag får stå på tå när vi kysser varandra men kärleken är blind & Rox är precis min typ av karl. Ja, jag ska ge ...

Av Molly - 22 april 2011 20:37

Vid middagstid fick husse ett SMS som sa att Lassie och Tintin var i Sotenäs & saknade oss. Husse fick ringa Karin på Coolmix & fråga hur hon visste vem Tintin var... Nåväl full fart blev det helt plötsligt, husse hade mest liknat en säck potatis und...

Av Molly - 4 april 2011 19:37


  Jag fidk be husse snällt att skriva lite om mina upplevelser på bloggen, det händer ju inte så ofta men blev tvungen att lova vara extra lydig en tid....   Nåväl i torsdags hände det grejer, jag fick användning av mina huggtänder. Så här g...

Skapa flashcards