Molly

Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

My Dog var roligt!

Av Molly - 13 januari 2010 20:37

Ser Ni vad stolt jag är, så synd att Ni inte kan se husse för han spricker nästan...


Vad mycket hundar där var, jag har aldrig sett så många samtidigt. Först fick jag en riktig genomgång för att bli så fin som möjligt... Det fanns 53 Shetland Sheepdog på plats i en massa olika grupper. Strax efter kl 10 var det min tur att träffa den engelska domaren Spavin Marion och min bedömning blev:


Nice shaped head. Good eye. Nice front & feet. Good outline. Nice shaped quarters. Moves well. Ears not quite erect enough yet.


En ganska bra översättning är nog: Fint format huvud. Bra ögon. Fin framdel och ben. Bra kontur. Fint formad bakdel. Rör sig bra. Öronen står ej tillräckligt ännu.


Den bedömningen är jag & husse jättenöjda med, och husse säger att om det bara "hänger" på öronen så fixar vi det. Så se upp därute för här kommer vi, detta var inte sista utställningen säger husse, puh säger jag. Efter utställningen gick vi och kollade Agility och det verkar riktigt roligt, tur var nog att jag var kopplad för jag var på väg ut i banan flera gånger och blev stoppad av husse. Husse berättade att vi är anmälda till en nybörjarkurs i Agility i april, jiiipppiii. Nu var det dags för att shoppa loss, det fanns massor med godsaker att köpa men tråkige husse köpte bara en vattenskål & 2 varselvästar. Men jag skall inte klaga för jag får rätt mycket gott av husse.


Jag och husse vill tacka en person som gjorde utställningen möjlig, gjorde i ordning mej, visade upp en ganska otränad lilla jag på bästa möjliga sätt och den personen är:

 Karin Lantz Coolmix Kennel 

Tack så jättemycket.


Här är en film så Ni kan se hur det gick till.


Gå till denna länk så hittar Ni lite bilder från dagen som är roliga.

http://gallery.me.com/ola.a#100306


Kram en mycket lycklig Molly med husse   

 
 
Coolmix Kennel

Coolmix Kennel

24 januari 2010 21:11

Molly var jätte duktig, hon visade sig jätte bra i ringen.

http://www.coolmixkennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly - 4 augusti 2011 20:25


Inte fasen trodde jag att dom hade övervakningskameror i min affär.   Nu burar dom säkert in mej, å jag som skulle på valpträff på söndag. Gissa om husse blir sur, men jag är helt säker på att han löser ut mej!   Pussar Molly ...

Av Molly - 1 juli 2011 22:46

Nu är det fullt upp, husse har sagt att jag är auktoriserad vakthund vid Uddevalla Grand  Prix of Sweden. Tävlingen ingår i VM och är den enda i norden, med cirka 25 000 besökare är det ganska många att hålla reda på..... puh Jag glömde visst säga at...

Av Molly - 25 juni 2011 17:58

Han ser ut som en karl, Med en kropp som en karl   Och han kysser som en karl ska. Måhända är han lite större än mej typ +55kg, och jag får stå på tå när vi kysser varandra men kärleken är blind & Rox är precis min typ av karl. Ja, jag ska ge ...

Av Molly - 22 april 2011 20:37

Vid middagstid fick husse ett SMS som sa att Lassie och Tintin var i Sotenäs & saknade oss. Husse fick ringa Karin på Coolmix & fråga hur hon visste vem Tintin var... Nåväl full fart blev det helt plötsligt, husse hade mest liknat en säck potatis und...

Av Molly - 4 april 2011 19:37


  Jag fidk be husse snällt att skriva lite om mina upplevelser på bloggen, det händer ju inte så ofta men blev tvungen att lova vara extra lydig en tid....   Nåväl i torsdags hände det grejer, jag fick användning av mina huggtänder. Så här g...

Ovido - Quiz & Flashcards